reklama

Spiatočný „let“ Košice – Budapešť

Skúsil som a... už to asi nezopakujem...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Po čase som sa zase vybral na služobnú cestu. Cieľovou destináciou bolo tentoraz Švédsko. Pri výbere dopravcu som sa nechal zlákať cenou (či skôr mantinely mi boli určené vyššou mocou) a zvolil som si národného leteckého dopravcu nášho južného suseda. Kamarát mi síce už dávnejšie zo žartu vravel, že kombinovať odlety a prílety by som mal iba medzi krajinami, ktorých farby vlajok sa aspoň čiastočne prekrývajú (čo v prípade Maďarska a Švédska nemožno dodržať), no kto by tomu veril...

Rezervácia letenky prostredníctvom internetového portálu prebehla bez väčších problémov. Elektronickú letenku som obdržal obratom a v nej stálo, čierne na bielom, že moja rezervácia obsahuje štyri lety: Košice - Budapešť, Budapešť - Göteborg, Göteborg - Budapešť a Budapešť - Košice. Samozrejme, v sprievodnej informácii bolo uvedené, že trasa Košice - Budapešť bude zabezpečovaná letiskovým mikrobusom. Ani to ma však neodradilo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dva dni pred odletom, keď som si kontroloval, či mi nič nechýba, začal som hútať nad tým, odkiaľ mikrobus odchádza. Na letenke jasne stálo: „Flight: Kosice - Budapest From: Kosice - Barca, Slovakia". Kto trochu poznáte Košice, viete, že ak sa spomína v Košiciach v súvislosti s nejakou leteckou spoločnosťou mestská časť Barca, celkom logicky si klient danej leteckej spoločnosti predstaví letisko, ktoré sa nachádza práve v tejto mestskej časti. Osobne však patrím medzi ľudí, ktorí si všetko overia viackrát a tak som sa rozhodol, že zavolám mnou vybranej leteckej spoločnosti a spýtam sa ich, kde na letisku v Košiciach bude pristavený daný mikrobus. Predsa len, hľadať mikrobus o 1:30 ráno nemusí byť to pravé, orechové...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klikol som si teda na adresu leteckej spoločnosti a po krátkej dobe som zistil, že na Slovensku nemá oficiálnu kanceláriu, kam by som sa ako ich klient mohol obrátiť. Nie že by u nás mali mať kancelárie všetky letecké spoločnosti, ale od prepravcu sídliaceho v susednej krajine a prepravujúceho pravidelne aj cestujúcich zo Slovenska som to tak trochu očakával. Mal som teda na výber - pražská kancelária (ktorú mi ponúklo, keď som uviedol, že pochádzam zo Slovenska) alebo budapeštianska kancelária. Prevládol vo mne pocit kultúrnej blízkosti a zvolil som Prahu. Komunikácia s tamojšou kanceláriou bola skvelá, promptná a bezchybná. Za to im patrí vďaka. Na moje veľké prekvapenie mi ale oznámili, že mikrobus, ktorý ma má prepraviť do Budapešti vôbec nepôjde na letisko do Košíc. Bude vraj čakať na námestí pred známym objektom rýchleho stravovania. „Fú," vydýchol som si v duchu: „ak by som im nezavolal, o 1:15 ráno by som došiel na letisko, čakal by som zhruba do 1:30 - 1:35 a potom by som začal zisťovať, že čo sa deje a prečo nikde nevidím žiadny mikrobus. On by mi však medzitým „odletel" z miesta, ktoré je od letiska vzdialené pekných pár kilometrov..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nočnú cestu v mikrobuse, ktorý po nás, cestujúcich, v to ráno prišiel, vám nemusím popisovať. Každý, kto si to vyskúšal určite vie, že to nie je nič príjemné a človek si veľmi neoddýchne. Aj vzhľadom na to sa mi nepáčilo, že na letisku som následne čakal ešte viac než štyri hodiny. Po usadení do lietadla som si vravel, že už „konečne poletím", no lietadlo stálo na zemi o takmer hodinu dlhšie, než malo. Nakoniec si to ale predsa len niekto rozmyslel a šťastne nás prepravil do cieľovej destinácie...

Konferencia, na ktorej som sa zúčastnil zbehla veľmi rýchlo a bol tu čas na návrat. Po príchode na letisko v Göteborgu som počkal na otvorenie check-inov a trampoty sa vrátili. Usmievavá zamestnankyňa poriadnu chvíľu ťukala nervózne do klávesnice a potom nám oznámila, že jej software neukazuje, aký let vezme batožinu do Košíc, ale vraj to bude určite náš let. S kolegom, ktorý cestoval som mnou, sme sa na tom vcelku dobre pobavili a pokúšali sme sa jej vysvetliť, že medzi Budapešťou a Košicami nie je let a že budeme prepravení mikrobusom leteckej spoločnosti. Opakoval som jej pri tom, že ma zamestnanci pražskej kancelárie osobitne upozorňovali, aby sme si batožinu nezabudli vyzdvihnúť v Budapešti. Budem sa opakovať, no aj za túto informáciu im patrí veľká vďaka - na elektronickej letenke, ani pri check-ine by som sa k takejto informácii nedostal. A kde by skončila v takom prípade moja batožina? KBZ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odlet z Göteborgu sa opäť omeškal, no v duchu som sa utešoval, že to mi až tak nevadí, lebo očakávaný prílet do Budapešti v poludňajšom čase mal byť nasledovaný viac než šesťhodinovým čakaním na mikrobus. Letisko v Budapešti ma nikdy nenadchýnalo. A špeciálne nie od dôb, kedy som prešiel letiskami vo Frankfurte, Soule či Dubaji. Ale wireless pripojenie je na budapeštianskom letisku bezplatné a na emailovú komunikáciu, chat alebo čítanie online vydaní tlače úplne stačí. Každopádne, bagety sa mi už prejedli (mimochodom, počas spiatočného letu sme sedeli s kolegom vo štvrtom rade, no do rúk sa nám dostali už iba syrové bagety s krátkou informáciou, že šunkové sa už minuli) a tak sme sa šli najesť mimo letiska, ktoré veľa kulinárskych zážitkov neponúka...

Zásadná informácia pre odchod z Budapešti znela, že máme čakať približne o šiestej večer pred priehradkou autobusovej prepravy našej leteckej spoločnosti. Mikrobus mal (podľa elektronickej letenky) „odlietať" o 18:30 a tak som disciplinovane, spolu s ďalšími cestujúcimi o 18:00 sedel na určenom mieste. Čas ubiehal pomerne rýchlo a o 18:28 som podišiel k priehradke, aby som sa spýtal zamestnankyne, ktorá venovala svoju pozornosť monitoru, kedy sa niečo udeje. Slušne som ju upozornil, že sú dve minúty do „odletu", no ona mi s úsmevom odpovedala, že sa nemám obávať, lebo čas v letenke je: „... around..."

O 18:38 došiel šofér a vyzdvihol si nás. Naložili sme si batožinu, zatvorili dvere a pohli sme sa. Prešli sme 100 m. Šofér znovu zastavil. Do mikrobusu nastúpili ďalšie tri osoby, no šofér po zrátaní nebol spokojný a odišiel. Po pár minútach sa vrátil a opakoval otázku, či niekto z nás nie je XY. Keďže sa nikto neprihlásil, horúčkovito začal telefonovať a chvíľu pobiehal okolo autobusu. Po pár minútach to však definitívne vzdal a vyrazili sme...

Česká kancelária leteckej spoločnosti ma, na moje príjemné prekvapenie, upozornila, že pri preprave mikrobusom môžem využívať bezplatne wireless internetové pripojenie. „Super, cesta späť mi v mikrobuse zbehne rýchlo," hovoril som si v duchu. No pri opakovaných pokusoch o pripojenie som neuspel. Šofér pri odjazde sľúbil, že po hodine a pol cesty zastaví a tak som si povedal, že sa ho počas zastávky na to spýtam. Stalo sa. Podišiel som k nemu a spýtal som sa (po anglicky, lebo maďarčinu neovládam), či má v mikrobuse wi-fi. Až do momentu, kým nezachytil vo vete wi-fi sa tváril podozrievavo, no po identifikácii tohto slova sa usmial ako slniečko, odviedol ma k zadným dverám mikrobusu, ukázal nápis wi-fi a povedal: „Yes, wi-fi, igen." Okamžite som reagoval, že ja viem, že wi-fi tam je, ale že nefunguje. Pozrel sa na mňa, ako sa zvykne na mňa pozrieť môj trojročný syn, keď mu niečo vysvetľujem, rozhodil bezradne rukami a s novým úsmevom na perách povedal iba: „Sorry..."

Aj keď ma mnou vybraná letecká spoločnosť prepravila bezpečne a ani jej služby neboli až také zlé, že by som sa mal sťažovať, „lety" na trase Košice - Budapešť - Košice na základe týchto mojich skúseností už asi znovu skúšať nebudem...

Udalosti popisujú skúsenosti spojené s jednou spiatočnou cestou, čo neznamená, že iní klienti danej leteckej spoločnosti musia mať rovnaké skúsenosti.

Daniel Klimovský

Daniel Klimovský

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád život a chcem, aby boli moji študenti úspešní, pretože verím, že študent je najlepším zrkadlom svojho pedagóga. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu